Trafik Kaynaklı Zemin Titreşimi Etkilerinin İncelenmesi
Trafik kaynaklı zemin titreşimlerinin tarihi yapılar üzerindeki etkilerinin incelenmesi safhasında aşağıdaki yöntem takip edilmiştir.
1. Trafik kaynaklı zemin titreşimlerinin ultra hassas yer hareketi kayıt cihazları ile yol-yapı arasındaki hat üzerinde belli aralıklarla kaydedilmesi
2. Elde edilen verinin işlenerek maksimum tanecik hızı (PPV) değerlerinin elde edilmesi
3. Elde edilen maksimum PPV değerlerinin uluslararası standartlarda önerilen hasar sınırı değerleri ile karşılaştırılması (Türkiye’ de bu amaçla değerlendirilebilecek bir ulusal norm bulunmamaktadır.)
4. Lala Mustafa Paşa Camii yapısal modeli üzerinde duvar dibinde kaydedilen ivme ölçümü kullanılarak dinamik analiz yapılması ve sonuçların yorumlanması
1. Trafik kaynaklı zemin titreşimlerinin ultra hassas yer hareketi kayıt cihazları ile yol-yapı arasındaki hat üzerinde belli aralıklarla kaydedilmesi
2. Elde edilen verinin işlenerek maksimum tanecik hızı (PPV) değerlerinin elde edilmesi
3. Elde edilen maksimum PPV değerlerinin uluslararası standartlarda önerilen hasar sınırı değerleri ile karşılaştırılması (Türkiye’ de bu amaçla değerlendirilebilecek bir ulusal norm bulunmamaktadır.)
4. Lala Mustafa Paşa Camii yapısal modeli üzerinde duvar dibinde kaydedilen ivme ölçümü kullanılarak dinamik analiz yapılması ve sonuçların yorumlanması